Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/efratsmile/domains/efratsmile.co.il/public_html/wp-content/plugins/revslider/includes/operations.class.php on line 2758

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/efratsmile/domains/efratsmile.co.il/public_html/wp-content/plugins/revslider/includes/operations.class.php on line 2762

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/efratsmile/domains/efratsmile.co.il/public_html/wp-content/plugins/revslider/includes/output.class.php on line 3684

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/efratsmile/domains/efratsmile.co.il/public_html/wp-content/plugins/siteorigin-panels/inc/styles-admin.php on line 390
חריקת שיניים (ברוקסיזם) – סימנים, סיבות ופתרונות - אפרת איי.אמ - רשת מרפאות שיניים

חריקת שיניים (ברוקסיזם) – סימנים, סיבות ופתרונות

חריקת שיניים (ברוקסיזם) – סימנים, סיבות ופתרונות

חריקת שיניים (ברוקסיזם) – סימנים, סיבות ופתרונות

האם גם אתם מתעוררים בבוקר עם כאבים בלסת? האם נשברים לכם כתרים בפה כתוצאה מחריקת שיניים ושחיקה? סובלים מסימני שחיקה בשיניים? ובכן, יתכן ואתם סובלים מתופעה הנקראת ברוקסיזם, חריקת שיניים בעברית.

כדאי לדעת כי רוב האנשים אינם מודעים לכך שהם חורקים שיניים, לרוב בני הזוג מתלוננים בפניהם ומדווחים להם על קולות החריקה בלילה או בשעות היום. למעשה, כמעט כולם חורקים את שיניהם אך אצל רוב האנשים החריקה עדינה ומתונה, והתופעה חולפת מאליה ללא צורך בטיפול מיוחד. כאשר ברוקסיזם גורם לבעיות כמו שבירת כתרים, נזק לשתלים, נסיגת חניכיים, נזק קוסמטי ואסתטי, כאבים והפרעה לשינה של בני הזוג, חשוב להגיע לאבחון מקצועי במרפאת השיניים.

סיבות לתופעה של חריקת שיניים

תופעת הברוקסיזם שכיחה בקרב כל הגילאים, היא נפוצה גם אצל ילדים אך לרוב היא חולפת כאשר הם גדלים. בקרב הילדים התופעה נגרמת לרוב בגלל דלקות שונות, כאבי אוזניים, אי נוחות, לחץ נפשי, בגלל סבל מקור או כתוצאה מהליכי הצמיחה הטבעיים של הגוף. מבוגרים עלולים לסבול מחריקת ושחיקת שיניים מסיבות מגוונות כגון מתח נפשי, צריכת אלכוהול בכמות גדולה, עישון, הפרעה במערכת העצבים, מנשך לא נכון, שיניים עקומות, דכאון, חרדה ועוד.

תסמינים שכיחים כתוצאה מברוקסיזם

כאמור, יש תסמינים שונים לתופעת הברוקסיזם, חשוב לציין כי חריקת שיניים, בעיקר לילה, עלולה לגרום לפגיעה חמורה בשיניים ובחניכיים, לכאבי ראש ולכאבים באזור הפנים, הלסתות והצוואר, לפגיעה באיכות החיים ובמראה האסתטי, ולטיפולים יקרים אם נשברים כתרים ושתלים.

בין התסמינים המאפיינים את הבעיה ניתן למנות את הסימפטומים הבאים:

  • כאבי ראש, פנים, לסתות וצוואר
  • נזק קוסמטי ופגיעה במראה השיניים
  • נסיגת חניכיים
  • רגישות גבוהה כתוצאה משחיקת שכבת האמייל
  • פצעים בחניכיים בגלל הידוק לסתות ונשיכת החניכיים בלילה
  • נזק לכתרים ולשתלים

פתרונות לבעיה

במידה וסובלים מאחד או יותר מהתסמינים יש להגיע לאבחון אצל רופא שיניים מקצועי ומיומן. רופא השיניים יכול לזהות את סימני השחיקה בשיניים ולהציע פתרונות יעילים כמו סד לילה המגן על השיניים בלילה, טיפול תרופתי להרפיית שרירים, שינוי תזונתי, לרבות הפחתת כמויות העישון וצריכת אלכוהול, טכניקות לשינוי התנהגותי כדי להרפות שרירים ולהימנע מהידוק וחריקת שיניים במהלך היום. במידת הצורך הרופא ימליץ על טיפול בגורם הלחץ או החרדה על ידי אנשי מקצוע מתאימים.

אין להזניח את הבעיה אחרת מסתכנים בנזקים קשים לשיניים ובפגיעה משמעותית במראה הקוסמטי, רופא שיניים יכול לסייע לכם בנושא ולהקל עליכם באופן משמעותי.