Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/efratsmile/domains/efratsmile.co.il/public_html/wp-content/plugins/revslider/includes/operations.class.php on line 2758

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/efratsmile/domains/efratsmile.co.il/public_html/wp-content/plugins/revslider/includes/operations.class.php on line 2762

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/efratsmile/domains/efratsmile.co.il/public_html/wp-content/plugins/revslider/includes/output.class.php on line 3684

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/efratsmile/domains/efratsmile.co.il/public_html/wp-content/plugins/siteorigin-panels/inc/styles-admin.php on line 390
פחד מרופאי שיניים - אפרת איי.אמ - רשת מרפאות שיניים

פחד מרופאי שיניים

פחד מרופאי שיניים

פחד מרופאי שיניים

האם אתם סובלים מפחד מרופאי שיניים ונמנעים מטיפולים בגלל הפוביה? האם הילד שלכם מסרב לפתוח את פיו כדי שרופא השיניים יוכל לטפל בו? האם גם אתם נמנעים מביקור במרפאת השיניים למרות שאתם מודעים לחשיבות הנושא? ובכן, אינכם לבד במערכה, אחד מכל חמישה אנשים סובל מדנטופוביה, כלומר פחד מרופא שיניים.

דנטופוביה – מדוע רבים מפחדים מרופאי שיניים?

כל אדם יודע כי חשוב להקפיד על ביקורים סדירים במרפאת השיניים, לפחות פעמיים בשנה. יחד עם זאת, רבים מזניחים את הפה ולא מגיעים לביקורת ולטיפולים בזמן, אלא רק כאשר הם סובלים מכאב עצום ואינם יכולים לשאת זאת עוד. חשוב להדגיש כי הזנחת הפה גורמת להיווצרות בעיות מורכבות יותר כמו טיפולי שורש והשתלות שיניים, לכן גם עלות הטיפול העתידי יקרה בהרבה.

הסיבות לפחד מרופאי שיניים הן רבות ומגוונות, ברוב המקרים סובלים מדנטופוביה בגלל פחד חסר פרופורציה העלול להפוך למצוקה של ממש כאשר מריחים את הריח המאפיין מרפאות שיניים וכאשר שוכבים על כיסא המטופלים ושומעים את רעש המקדחה. במקרים מסוימים סובלים מהפוביה בגלל טראומה בעבר, למשל טיפול כואב ולא נעים בעבר, לעתים בתקופת הילדות, וישנם מקרים בהם נזכרים בטיפול כירורגי כואב כמו עקירה או טיפול מורכב יותר, והזיכרון מעורר את החרדה הקיימת.

בנוסף, רעש המקדחות, הריח במרפאת השיניים, המראה של רופאים בחלוקים לבנים וגם תחושת איבוד השליטה מאחר ולא רואים מה הרופא עושה, כל אלו ועוד עלולים לגרום לפחד רב ולהימנעות מטיפולי שיניים בזמן.

איך ניתן למגר ולנצח את הפחד מרופאי שיניים?

במידה והילד שלכם סובל מפחד מרופאי שיניים עליכם לסייע לו נפשית, אפשר בעזרת אנשי מקצוע מיומנים כמו פסיכולוג וטכניקות של דמיון מודרך, הרפיה וכדומה. חשוב לדאוג לביקור ראשון חיובי במרפאת השיניים כדי להותיר חוויה נעימה אצל הילד, יש לקחת את הילד רק למרפאת שיניים המתמחה בטיפולים לילדים, לרוב המרפאה מעוצבת בסגנון מרגיע ובהתאמה לגיל הילדים.

אם אתם סובלים מפחד מרופאי שיניים כדאי לכם לחפש מרפאת שיניים מודרנית ומתקדמת המציעה אווירה נעימה, צוות מקצועי ואדיב המסייע לכם להתגבר על הטראומה מטיפולים מכאיבים וציוד חדשני. במרפאת שיניים מתקדמת יכולים להציע לכם שיטות חדשניות לטיפולי שיניים במינימום כאב, לרבות שימוש בגז צחוק, חומרי הרדמה חזקים וטיפולים תחת הרדמה מלאה בפיקוח רופא מקצועי.

בנוסף, יש טכניקות יעילות להרפיה, אפשר בעזרת דמיון מודרך, מדיטציה ושיטות נוספות להגיע רגועים למרפאת השיניים ולאפשר לרופאים לבצע את מלאכתם ביעילות ומקצועיות.